ETICHEREA VINULUI
Faceți cunoștință cu Amfora Winebar, un centru comunitar pentru iubitorii de vin din Bratislava.
1. Ați putea să prezentați Amfora, ce face?
Amfora Winebar este în primul rând un loc comunitar în Sky Park din Bratislava, care permite o mare varietate de oameni să se întâlnească. În fiecare săptămână organizăm o seară tematică cu muzică live și, de exemplu, în cooperare cu Stratupeak, organizăm întâlniri bisăptămânale pentru startup-uri și fani ai subiectelor startup-urilor. Este, de asemenea, un loc în care oamenii vin să experimenteze și să probeze ceva nou. Ca magazin de vinuri, ne concentrăm pe vinul de la vinificatori care respectă natura. Suntem interesați de ce pulverizează vinificatorii în podgorie și ce mijloace folosesc pentru a-și cultiva strugurii. Așa că alegem vinuri de la vinificatori care nu folosesc pesticide și erbicide și, acolo unde este cazul, folosesc spray-uri pe bază de plante omologate, de exemplu, în regimul Demeter, care sunt de fapt spray-uri pur naturale din plante. Acești vinificatori încearcă apoi să prelucreze strugurii premium în mod autentic și să ofere vinuri premium, din care selectăm creme de la creme, pe care o puteți degusta apoi la Amfora.
2. Ce părere aveți despre dezvoltarea pieței vinului? Unde îi vezi aspectele pozitive și negative?
Ca și în cazul altor alimente, din ce în ce mai mulți consumatori se uită la compoziția și producția vinului. Cu toate acestea, vinul ca aliment încă nu trebuie să includă ingredientele pe ambalaj, iar vinificatorii care folosesc substanțe chimice în producerea vinului nu trebuie să menționeze pe ambalaj că le-au folosit la producerea vinului. Consumatorul care este interesat de compoziție și producție trebuie așadar să se întrebe ce stil de vinificație este implicat. În ultimii ani, am văzut din ce în ce mai mulți consumatori devenind interesați de acest subiect. Cererea din ce în ce mai mare pentru vinuri artizanale produse de vinificatori este un semn clar că avem, de asemenea, mulți consumatori în Slovacia care sunt interesați de felul în care este produs vinul și care doresc să bea vinuri pure, fără a utiliza substanțe chimice în cultivarea strugurilor și în producţia de vin. Și aceasta este, pentru mine, destul de clar o tendință pozitivă.
3. Ce perspective vedeți pentru viitorul industriei vinului? Vă așteptați la vreo schimbare, noi oportunități sau riscuri?
În Slovacia, numărul de podgorii scade în fiecare an. Acest lucru este cauzat atât de noile construcții în zonele viticole, cât și de interesul din ce în ce mai scăzut pentru managementul podgoriilor. Viile nu sunt întotdeauna doar hectare mari de teren, așa cum vedem uneori în fotografii, ci de foarte multe ori mici loturi de teren în zonele viticole. Lucrul în podgorii este încă o muncă agricolă, unde cineva este conectat la natură. Iar munca la fermă nu este tocmai cea mai populară activitate în societatea de astăzi. Recent, am văzut apariția multor crame mici de aproximativ un hectar care vor să producă vin cinstit și fără intervenție chimică. De multe ori aceste crame aduc surprize foarte plăcute. Puteți gusta, de exemplu, vinurile roșii ale familiei Bystrik, care luptă cu foarte multă încredere cu mitul că este imposibil să se facă vin roșu bun în Moravia, iar semnătura lor Cuvee, de exemplu, i-a convins pe mulți critici întăriți de roșu morav. vinuri. O sa incerci si tu?
4. Cum ați evalua noutățile din industria vinului?
Industria vinului are de fapt trei componente. Agricul, unde depindem de natură, cel tehnologic, unde vinificatorul decide cum să fermenteze vinul și ce procedee să folosească, și cel artistic, pentru că chiar și folosind aceleași procedee, fiecare vin poartă o parte din personalitatea vinificatorului și este preferința lui. . Nu aș subestima deloc partea artistică, pentru că de multe ori este foarte importantă și se reflectă nu doar în vin, ci și pe etichetă. Prin urmare, mai ales în cazul vinurilor artizanale, unde vinificatorul nu numai că creează el însuși vinul, ci decide și ce etichetă să-i pună vinului, este foarte relevant să alegeți vinurile și după etichetă. Dacă îți place eticheta, sunt șanse ca și tu și vinificatorul să fii de acord asupra gustului vinului.
În ceea ce privește inovația în sine, industria vinului este o industrie foarte conservatoare, care funcționează adesea pe baza tradiției și a acordului pe parcurs. Inovația în partea agricolă se întâmplă, desigur, dar în ultimul timp a fost adesea inovație de la bază, astfel încât vinificatorul produce în primul rând struguri premium. În urmă cu câteva decenii, s-a pus mai mult accentul pe randamente, dar astăzi știm că la randamente mai mari strugurii sunt de calitate mai scăzută și apoi produc vin de calitate inferioară. De aceea, viticultorii care doresc să producă vin de calitate recoltează doar în jur de 1-2 kg de struguri per bushel. Din punct de vedere tehnologic, viticultorii de astăzi încearcă să inoveze și să învețe unii de la alții și de la o regiune din Europa la alta, iar inovația aici se bazează adesea pe tradiția din altă regiune. Din punct de vedere artistic, amploarea inovației este mult mai bogată, iar acest lucru îl putem observa în varietatea de vinuri oferite și etichetele acestora.
5. Care este impactul digitalizării asupra cramelor?
Digitalizarea pătrunde acum în toate domeniile vieții noastre. Cred ca toti vinificatorii exportatori din UE au simtit in ultimul an digitalizarea sistemului vamal :D.
Lumea digitală de astăzi oferă în mod clar nu numai vinăriilor un mare acces la informații și schimburi și facilitează comunicarea. Așa că în zilele noastre chiar și vinificatori relativ foarte mici expediază vinuri în străinătate. În general, în Slovacia și Moravia avem o mulțime de vinificatori de mare succes care furnizează vinuri restaurantelor Michelin de clasă mondială din SUA, Canada, Hong-Kong sau Japonia, dar nu sunt atât de cunoscuți pe piața internă, deși produc vinuri de talie mondială.
Oricum, vinul este de fapt o activitate analogică minunată în lumea digitală de astăzi, ceea ce ne încurajează pe mine și pe prietenii mei să punem ocazional jos dispozitivele digitale și să ne angajăm în conversații analogice.
6. Cum ar putea contribui codurile QR de pe sticlele de vin la îmbunătățire?
Ceea ce lipsește crunt, după părerea mea, este obligația vinificatorului de a declara ce preparate a folosit pentru a o produce. Vinificatorii care fac vin în mod poetic folosesc doar propriii struguri și nu adaugă nimic altceva în vin. Cu toate acestea, modul convențional de a face vin implică o gamă largă de preparate și substanțe chimice care sunt folosite astăzi în aproximativ 95% din vinurile pe care le găsiți în supermarketul mediu, unde vinul trebuie să stea în condiții nefavorabile mai mult de un an. Casele tradiționale de vinuri care produc vinuri premium nu le place nici să folosească aceste preparate. Cred că există o tendință în creștere în Champagne, Rioja și Toscana de a nu adăuga nimic în plus și de a păstra calitatea folosind metode tradiționale. Cu toate acestea, faptul că compoziția poate să nu fie indicată pe sticla de vin face dificilă aflarea clientului. Codul QR este cu siguranță o modalitate excelentă de a furniza informații, dar cred că și obligația de a indica compoziția este importantă. Din experiența mea, mai mult de un client a fost foarte surprins să afle ce se folosește pentru a face vin în unele crame mainstream. De aceea, vă recomand cu siguranță să cumpărați mereu vin de la magazinele specializate și, bineînțeles, de la Amfora, unde puteți fi sigur că veți alege un vin de care să vă bucurați.